דלג לתוכן הראשי
EN

אקוודוקט קיסריה – חוף הקשתות קיסריה

אחד החופים המרשימים והמרתקים בישראל הוא חוף הקשתות, המכונה גם חוף האמה או חוף האקוודוקט, על שם אמת המים העתיקה (אקוודוקט) הניצבת במרכזו.

החוף נמצא קילומטר צפונית לנמל קיסריה, מערבית לעיר קיסריה, והוא משמש את תושבי העיר ואת המבקרים בדירות הנופש באזור.

האקוודוקט העתיק הוא מערכת שסיפקה מים לקיסריה ממעיינות טבעיים במרחק של כעשרה ק”מ מהעיר. אמת המים קיסריה נישאה על אלפי קשתות אבן והייתה בין המפותחות ביותר בארץ. אספקת המים נדרשה לצריכה ציבורית( למזרקות והמרחצאות הרבים) ולצריכה פרטית.  המים הגיעו למתקן חלוקה הנקרא  קסטלום (ייחודי בארץ – אחד  בבניאס והשני בקיסריה) ומשם באמצעות מערכת צינורות לרחבי העיר. 

אקוודוקט המים קיסריה הוא שריד למספר אמות מים שנבנו לאורך התקופות בקיסריה: האמה הגבוהה – ההרודיאנית, האמה האדריאנית, האמה הנמוכה בתקופה הביזנטית ותעלה פתוחה בתקופה הצלבנית. כיום קיים במקום חוף מוכרז ונוף יפהפה ובעתיד תיבנה טיילת שתחבר לבית הכנסת העתיק בנמל.

חוף הקשתות נמצא מערבית לקיסריה. ניתן להגיע אל החוף עם הרכב הפרטי, לחנות בחניון הנמצא במקום ולרדת אל החוף הנמצא במרחק כמה מטרים.

העונה הטובה ביותר להגיע אל החוף היא בחודשים אפריל עד אוקטובר. בתקופה זו תמצאו בחוף הקשתות קיסריה מציל שיאפשר לכם ליהנות מרחצה נעימה ובטוחה. עוד במהלך עונת הרחצה הרשמית פועל בחוף מזנון, מקלחות ושירותים ואזורי צל לשימושם של המבקרים בחוף.

מיקומו של חוף הקשתות מאפשר למבקרים בחוף הקשתות ליהנות ממגוון האטרקציות בקיסריה הנמצאות במרחק נסיעה קצר –

נמל קיסריה  – קילומטר דרומית לחוף הקשתות שוכן נמל קיסריה העתיק. במהלך ביקורכם בנמל תוכלו לסייר בקמרונות הנמל ובמת מקדש אוגוסטוס שהיו לב ליבה של העיר העתיקה, לבקר במרכז המבקרים שמספר את סיפורה ההיסטורי של העיר.

גולף קיסריה – מועדון הגולף היוקרתי בקיסריה, שהוקם ב 1960 ע”י משפחת הברון רוטשילד, הינו מועדון הגולף הבינלאומי היחיד בישראל. מועדון הגוף מציע מסלולי גולף למתחילים בהם תוכלו להכיר את המשחק המיוחד ולהתאמן באווירה מקסימה.

ספא – ספא הבוטיק של קיסריה, השוכן בלב מדשאות מועדון הגולף של קיסריה, מעניק חוויה בלתי נשכחת למבקריו. בספא תמצאו מגוון טיפולים משחררים, הכולל עיסויים מקצועיים של מטפלים מוסמכים ובעלי ניסיון, חמאם מפנק עם סאונה יבשה ולאונג’ באווירה רגועה ומלטפת.

אקוודוקט קיסריה

שאלות נפוצות:

באיזו עונה כדאי לבקר?

העונה הטובה ביותר להגיע אל החוף היא בחודשים אפריל עד אוקטובר. מזג האוויר הנוח מאפשר גם ליהנות מסיור במקום וגם מרחצה בים תחת השגחת שירותי ההצלה.

האם יש מציל בחוף הקשתות?

חוף הקשתות הוא חוף מוכרז ופועלים בו שירותי הצלה במהלך עונת הרחצה בחודשים אפריל עד אוקטובר.

האם יש ספסלים ושולחנות?

בחוף אין ספסלים ושולחנות.

האם יש מזנון בחוף?

מזנון פעיל בחוף במהלך עונת הרחצה בחודשים אפריל אוקטובר

האם חוף הקשתות נגיש?

בעונת הרחצה חוף הקשתות נגיש לנכים ולעגלות תינוק

מהן שעות הביקור בחוף?

החוף פתוח בחודשים אפריל עד אוקטובר מהשעה 8:00 בבוקר ועד השעה 17:00

האם הכניסה לחוף הקשתות קיסריה בתשלום?

הכניסה לחוף היא ללא תשלום

האם יש מקלחות ושירותים בחוף?

כן, בעונת הרחצה בחודשים אפריל – אוקטובר

האם יש צל בחוף?

כן, לאורך החוף קיימים אזורי צל לרווחת המבקרים בחוף

האם יש מים לשתייה?

כן, לאורך החוף קיימים מתקני שתייה לשימוש המבקרים בחוף

האם אפשר לשהות בחוף הקשתות קיסריה בלילה?

לא. בחוף הקשתות לא פועל חניון לילה וחל איסור על לינה במקום.