דלג לתוכן הראשי
EN

אודות נמל קיסריה

מאז הקמתה לפני כ-2030 שנה, ולאורך התקופות השונות, הייתה קיסריה עיר נמל תוססת. חשיבותה ועושרה האדריכלי, הפכו אותה לאחת הערים החשובות ברחבי האימפריות הרומית והביזנטית, עיר של עבר, הווה ועתיד אשר שמשה במרבית שנותיה כבירת ארץ ישראל שריד של פאר ועוצמה לפלא הנדסי קדום של מהנדס העל בעת העתיקה – המלך הורדוס. את סיפורה המופלא של העיר קיסריה ודמותו המרתקת של המלך הורדוס הבנאי תוכלו לראות במרכז המבקרים בנמל קיסריה. 

הנמל אשר נמצא בלב הגן הלאומי, הינו אתר היסטורי בעל מורשת תרבותית מפוארת, ואחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בישראל המהווה מוקד משיכה ועוגן תיירותי ברמה הבינלאומית.

הניו יורק טיימס שהגדיר אותו “כפומפי על החוף”, המליץ עליו כאחד מ 50 המקומות הטובים ביותר לטייל ב 2020 ואכן מעל מיליון וחצי מבקרים המגיעים לאתר נהנים משילוב ייחודי של עתיקות, גלריות ציוריות, מסעדות גורמה על המים ופרויקטים ארכיאולוגיים שלא נראו כמותם בארץ ובעולם.

החברה לפיתוח קיסריה השלימה את עבודות הפיתוח החסרות תקדים, שהחלו ב 2015 ביוזמת קרן אדמונד דה רוטשילד ובשיתוף רשות העתיקות ורשות הטבע והגנים, ובכך מעניקה למבקר חווית ביקור ייחודית ובלתי נשכחת החושפת את קיסריה העתיקה והמתחדשת.