דלג לתוכן הראשי
EN

מונחים הקשורים במשחק עצמו

אלבטרוס –  Albatross
תוצאה של שלוש נקודות מתחת לתקן הגומה, זהו אירוע נדיר שאם קורה יש לתעד ולספר לכולם. בד”כ יכול לקרות בתקן 5 כאשר הכדור נכנס לגומה בשתי חבטות.

בוגי –  Bogey
תוצאה של נקודה אחת מעל לתקן הגומה.

בירדי – Birdie
תוצאה של נקודה אחת מתחת לתקן הגומה.

משחק חבטות –  Stroke Play
ידוע גם כ- Medal Play , זוהי תחרות המבוססת על המספר המצטבר של החבטות, בסיבוב אחד או במספר סיבובים. רוב האליפויות המקצועיות הינן בשיטת משחק זו.

משחק גומות –  Match Play
תחרות שבה משחקים כל גומה בנפרד. מנצח הגומה הוא זה שחבט פחות חבטות עד לסיומה. מנצח המשחק הוא זה שניצח יותר גומות. צורת משחק זו פופולרית יותר אצל חובבים, אולם בתחרויות מסוימות גם מקצוענים משתמשים בה.

משחק קצר –  Short Game
מתאר את כל חבטות הגולף הנחבטות על ומסביב לגרין, כולל  Pitch, Chip, Putt, וחבטות באנקר.

נושא כלים –  Caddie
אדם שנשכר כדי לשאת את המחבטים של השחקן לסייע לו בהכרת המגרש המשוחק (בעיקר הגרינים).

נשר – Eagle  
תוצאה של שתי נקודות מתחת לתקן.

 פור –  Fore
צעקת אזהרה בגולף. שחקן שהיכה בכדור ומזהה שמעופו הינו בכיוונם של שחקנים אחרים יצעק פור בכל כוחו על מנת להזהירם מהכדור שעלול לפגוע בם.

פלאמב-בוב – Plumb Bob  
שיטה בה משתמשים שחקנים רבים על מנת לקבוע את רמת השיפוע של הגרין בעבור הפאט המיועד.בשיטה זו נעשה שימוש בפאטר המוחזק באוויר בניצב לגומה, ומבט דרכו לכיוון הגומה.

פי-ג’י-איי – PGA  
איגוד הגולף המקצועני (Professional Golf Association) בו משחקים טובי השחקנים בעולם. שני האיגודים העיקריים הינם האמריקאי והאירופאי.

תקן –  Par
מספר החבטות המצופה משחקן ברמה גבוהה על מנת להכניס את הכדור לגומה. במגרש גולף קיימים 3 סוגי גומות בעלות תקן בהתאם לאורך הגומה. להלן אורכי הגומה המקובלים והתקן הצמוד להן (תמיד יהיו יוצאים מין הכלל):

PAR 3 – נע בין 100 ל 200 מטרים

PAR 4 – נע בין 250 ל 400 מטרים

PAR 5 – למעלה מ 400 ועד 550 מטרים

תקן המגרש – Par for the Course  
כמות החבטות המצטברת לפי כל תקני הגומות. רוב מגרשי הגולף בעולם הינם תקן 72, המורכב מעשרה מסלולים של תקן 4, ארבעה מסלולים של תקן 3 וארבעה מסלולים של תקן 5.

שחקן תקן – Scratch Golfer  
הינו שחקן ברמה גבוהה בעל יכולת לסיים משחק של 18 גומות בתקן המגרש ולעיתים אף נמוך יותר.